Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru
Bešťáková, Martina ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru se zabývá problematikou komunikace na pěti současných sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram). První část práce je věnována popisu komunikačních modelů, které jsou teoretickým východiskem při analýze komunikace na sociálních sítích. Jedná se o přenosový komunikační model, kulturální a rituálový komunikační model, Jakobsonův komunikační model, propagační model, komunikační schémata Viléma Flussera a Novou komunikaci školy Palo Alto. Síťová komunikace prošla a stále prochází velmi rychlým vývojem, proto již některé modely nejsou pro charakteristiku této komunikace dostačující a je potřeba definovat nové rysy komunikace na sociálních sítích, která se proměňuje v závislosti na technologiích a požadavcích současné společnosti. Komunikace na sociálních sítích je charakteristická intenzivní aktivitou uživatelů, cyklickým procesem komunikace, aktuálním a spontánním způsobem komunikace, v jehož středu stojí uživatel sociálních sítí.
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální a politické komunikaci a vztahu mezi mediálním pokrytím a politickou praxí. Vybrané aspekty tohoto vztahu, včetně nástrojů politické komunikace, jsou znázorněny na příkladech z první přímé prezidentské volby v České republice. Práce se zabývá vlivem médií na sociální realitu jejich konzumentů a věnuje se působení ideologie v pojetí linie myslitelů Frankfurtské školy směrem k Jürgenu Habermasovi a Noamu Chomskému. V rámci působení ideologie v masové komunikaci práce sleduje i technologický vývoj médií až po současnou éru digitalizace, která výrazně ovlivnila sociální i mediální vztahy. Klíčová slova média, komunikace, politika, konstruktivismus, komunikační model, ideologie
Argumentace a přesvědčování v televizní debatě: případová studie Otázek Václava Moravce
Jelínková, Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce přináší vlastní výzkumný postup zkoumání řečových útvarů. Zabývá se zkoumáním televizní politické debaty. Použitou metodu lze charakterizovat jako uspořádanou hermeneutickou analýzu politického diskurzu. Analyticko-filosofickým přístupem (např. využitím teorie maxim, hodnocením ilokucí, nebo rozborem argumentů až po ověřování jejich pravdivosti) dokáže blíže stanovit nejen objektivní fakta debaty, ale také též některé osobní vlastnosti řečníků. Ke zkoumání textu byly využity teoretické poznatky uznávaných autorů (J. Austina, K. Bayera, T. A. van Dijka, N. Fairclougha, H. P. Grice, J. Habermase, J. Krause, G. N. Leeche, J. R. Searla a dalších). Kromě literárního přehledu zahrnuje práce argumentaci k volbě metody, výběr pořadů, přepis debat z obrazového záznamu, úpravu textu do analyzovatelné podoby a metodiku zkoumání. Podle ní je navržen vlastní komunikační model pořadu, provedena analýza diskurzu pořadu jako celku, zkoumán styl a analyzována argumentace vybraných účastníků a konečně provedeno jejich souhrnné hodnocení. V diskuzi na závěr jsou dosažené výsledky porovnány s hodnocením podle metodiky BBC používané výzkumnou organizací Media Tenor pro Českou televizi.
Průzkumy trhu a veřejného mínění v České republice jako druh komunikační zpětné vazby
Svobodová, Eliška ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Johnova, Radka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice se zaměřením na masmédia. Představuje průzkum jako vhodnou zpětnou vazbu pro použití v masové komunikaci a v masmédiích. První část práce vymezuje některé základní termíny ohledně masové komunikace a médií, další část se zabývá stručnou historií průzkumů v České republice a v bývalém Československu, následující část vysvětluje určité metodiky a postupy, které se v průzkumu používají. Další část práce pak podává seznam nejhlavnějších agentur působících v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice, v závěru je v práci ukázána etika výzkumů a zásahy státu, zákonů a norem do průzkumu. [Autorský abstrakt].
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V předkládané diplomové práci se budeme věnovat pojetí vlivu masových médií a internetu na lidskou společnost, a to vzhledem k vývoji médií od první poloviny dvacátého století až po současnou dobu. Cílem práce je prostřednictvím tohoto zkoumání představit možnosti, kterými média disponují pro ovlivnění veřejného mínění, šíření ideologií, konstruování zkreslené reality a prosazování konkrétních zájmů skrze efektivní mediální a marketingovou komunikaci. Práce se proto zabývá také pojmem interpelace tak, jak jej chápal Louis Althusser, tedy ve smyslu interpelativního působení, skrze které do vědomí subjektů pronikají informace produkované ideologií. Tyto aspekty vlivu mediální a marketingové komunikace práce znázorňuje v kampani z oblasti politického marketingu, konkrétně v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z roku 2013. Pro tyto účely práce mapuje vývoj kritických teorií médií a teorií struktur komunikace v pojetí myslitelů Frankfurtské školy, Williama Johna Thomase Mitchella, Viléma Flussera a George P. Landowa. Výběr pojmů a myšlenek z uvedených zdrojů je odvozen od snahy provést analýzu politické komunikace tak, jak je uplatňována v rámci politických kampaní. Analýza není rozsáhlá, jelikož jejím cílem je vypracování pojmového aparátu vhodného k hlubšímu zkoumání politických kampaní, pro...
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální a politické komunikaci a vztahu mezi mediálním pokrytím a politickou praxí. Vybrané aspekty tohoto vztahu, včetně nástrojů politické komunikace, jsou znázorněny na příkladech z první přímé prezidentské volby v České republice. Práce se zabývá vlivem médií na sociální realitu jejich konzumentů a věnuje se působení ideologie v pojetí linie myslitelů Frankfurtské školy směrem k Jürgenu Habermasovi a Noamu Chomskému. V rámci působení ideologie v masové komunikaci práce sleduje i technologický vývoj médií až po současnou éru digitalizace, která výrazně ovlivnila sociální i mediální vztahy. Klíčová slova média, komunikace, politika, konstruktivismus, komunikační model, ideologie
Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru
Bešťáková, Martina ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Kladný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměna komunikačních modelů v kyberprostoru se zabývá problematikou komunikace na pěti současných sociálních sítích (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube a Instagram). První část práce je věnována popisu komunikačních modelů, které jsou teoretickým východiskem při analýze komunikace na sociálních sítích. Jedná se o přenosový komunikační model, kulturální a rituálový komunikační model, Jakobsonův komunikační model, propagační model, komunikační schémata Viléma Flussera a Novou komunikaci školy Palo Alto. Síťová komunikace prošla a stále prochází velmi rychlým vývojem, proto již některé modely nejsou pro charakteristiku této komunikace dostačující a je potřeba definovat nové rysy komunikace na sociálních sítích, která se proměňuje v závislosti na technologiích a požadavcích současné společnosti. Komunikace na sociálních sítích je charakteristická intenzivní aktivitou uživatelů, cyklickým procesem komunikace, aktuálním a spontánním způsobem komunikace, v jehož středu stojí uživatel sociálních sítí.
Argumentace a přesvědčování v televizní debatě: případová studie Otázek Václava Moravce
Jelínková, Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce přináší vlastní výzkumný postup zkoumání řečových útvarů. Zabývá se zkoumáním televizní politické debaty. Použitou metodu lze charakterizovat jako uspořádanou hermeneutickou analýzu politického diskurzu. Analyticko-filosofickým přístupem (např. využitím teorie maxim, hodnocením ilokucí, nebo rozborem argumentů až po ověřování jejich pravdivosti) dokáže blíže stanovit nejen objektivní fakta debaty, ale také též některé osobní vlastnosti řečníků. Ke zkoumání textu byly využity teoretické poznatky uznávaných autorů (J. Austina, K. Bayera, T. A. van Dijka, N. Fairclougha, H. P. Grice, J. Habermase, J. Krause, G. N. Leeche, J. R. Searla a dalších). Kromě literárního přehledu zahrnuje práce argumentaci k volbě metody, výběr pořadů, přepis debat z obrazového záznamu, úpravu textu do analyzovatelné podoby a metodiku zkoumání. Podle ní je navržen vlastní komunikační model pořadu, provedena analýza diskurzu pořadu jako celku, zkoumán styl a analyzována argumentace vybraných účastníků a konečně provedeno jejich souhrnné hodnocení. V diskuzi na závěr jsou dosažené výsledky porovnány s hodnocením podle metodiky BBC používané výzkumnou organizací Media Tenor pro Českou televizi.
Průzkumy trhu a veřejného mínění v České republice jako druh komunikační zpětné vazby
Svobodová, Eliška ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Johnova, Radka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice se zaměřením na masmédia. Představuje průzkum jako vhodnou zpětnou vazbu pro použití v masové komunikaci a v masmédiích. První část práce vymezuje některé základní termíny ohledně masové komunikace a médií, další část se zabývá stručnou historií průzkumů v České republice a v bývalém Československu, následující část vysvětluje určité metodiky a postupy, které se v průzkumu používají. Další část práce pak podává seznam nejhlavnějších agentur působících v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice, v závěru je v práci ukázána etika výzkumů a zásahy státu, zákonů a norem do průzkumu. [Autorský abstrakt].
Význam prvků komunikace pro práci manažera
Holeček, Petr ; Fiedler, Jiří (vedoucí práce) ; Stanislav, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací v manažerské praxi. Cílem práce je zjistit, jaký význam přisuzují manažeři konkrétním prvkům komunikace. Každý z nás vnímá komunikaci jako přirozenou a běžnou činnost. Ovšem komunikace by měla vždy odpovídat tomu, k jakému účelu slouží a jakým stylem má být využita. Ve spojení s manažerskou činností se jedná již o komunikaci na vyšší úrovni s jejími určitými aspekty. Právě nastavení efektivní komunikace je nezbytné pro činnost podniku, který jedině tak může obstát v konkurenci. Komunikace je také rovněž důležitou součástí aktivit podniku, jelikož právě manažerská komunikace významně ovlivňuje nejen prosperitu podniku a jeho fungování, ale také spokojenost zaměstnanců a schopnost je motivovat tak, aby dosahovali vytyčených cílů. Manažerská komunikace také přispívá k zvládnutí komunikace manažerů a rozvíjí jejich schopnosti. Výstupy, které získáme pomocí zpracování dat, mohou posloužit všem manažerům účastnících se výzkumu, pomocí nichž jsme získali data v dotazníkovém šetření. Mohou se pak aplikovat nejen v jejich činnosti, ale také pro ostatní pracovníky v podniku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.